فتوکپی رنگی زیراکس 7530

فتوکپی رنگی زیراکس 7530 یک دستگاه چند منظوره و بسیار قوی است که در دفاتر فنی، مراکز آموزشی و ادارات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه چاپ با داشتن ویژگی هایی عالی و بسیار پر کاربرد می تواند رضایت خاطر شما از خرید را به دست آورده و کیفیت، سرعت و کارایی در حد استاندارد و مناسب به شما ارائه دهد. در ادامه به شکل اختصاصی با ویژگی های این دستگاه آشنا می شویم.

چند منظوره بودن

فتوکپی رنگی زیراکس 7530 یک دستگاه 4 منظوره پرینت، کپی، فکس و اسکن است که می تواند در حد استاندارد نیازهای کاری شما در هر چهار حوزه را برطرف کند. با استفاده از این دستگاه می توانید به صورت رنگی و سیاه و سفید از اسناد مختلف پرینت و یا کپی بگیرید. می توانید از فایل های مختلف اسکن گرفته و آن را به مقاصد مختلف ارسال کنید. خرید یک دستگاه چند منظوره از طرفی نیاز شما به محیط مورد نیاز را کم کرده و فضای کاری مفید را افزایش می دهد. از طرف دیگر از نظر اقتصادی به صرفه تر است. زیرا شما برای خرید هر 4 دستگاه به صورت مجزا باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

سرعت کپی و پرینت

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید همیشه از فروشندگان پرسیده می شود آن است که دستگاه در هر دقیقه چند برگه را می تواند چاپ کند؟ این سوال تحت عنوان سرعت چاپ در دستگاه های فتوکپی معرفی شده و هر چه دستگاه در دقیقه بتواند تعداد بیشتری برگه را چاپ کند، سرعت بیشتری خواهد داشت. فتوکپی رنگی زیراکس 7530 به عنوان یک دستگاه فتوکپی چند منظوره نیز می تواند در هر دقیقه 30 برگ را برای شما پرینت گرفته و یا کپی کند، که سرعت مناسب و قابل قبولی است.

حداکثر پرینت در هر ماه

در کنار توجه به سرعت چاپ در هر دقیقه قبل از خرید دستگاه های فتوکپی حتما به این مساله نیز توجه داشته باشید که این دستگاه در هر ماه به شکل حداکثر چند برگه را می تواند چاپ کند. در واقع ممکن است که شما در یک روز از ماه حجم کاری پایینی داشته و در روز دیگر سرتان خلوت باشد. مجموع کارهای روزانه تان نیاز یک ماه شما را تامین می کند. بنابراین باید دستگاهی را خریداری کنید که با نیازهای کلی کار شما هماهنگی و تناسب داشته باشد. فتوکپی رنگی زیراکس 7530 می تواند در هر ماه 300 هزار برگه را برای شما پرینت گرفته و یا کپی کند. در واقع شاید سرعت چاپ در دقیقه دستگاه نسبت به مدل های مشابه کمی پایین باشد اما در حالت مجموع این دستگاه چاپ ظرفیت بالایی داشته و می توانید برای ماه های پر کار نیز روی آن حساب کنید.

توشیبا استودیو 182

توشیبا استودیو 182 یک دستگاه فتوکپی چند منظوره با سیستم عملکرد لیزری می باشد. همچنین این دستگاه کپی با دارا بودن قابلیت های فراوان از محبوبیت خاصی برخوردار است. قبل از اینکه به صورت تخصصی به خصوصیات و ویژگی های این دستگاه بپردازیم راهنمای خرید دستگاه فتوکپی را توضیح خواهیم داد.


راهنمای خرید دستگاه فتوکپی

قبل از آنکه شما اقدام به خرید دستگاه های فتوکپی از جمله توشیبا استودیو 182 کنید بهتر است با نکاتی آشنا شده تا بتوانید انتخابی مناسب و ایده آل داشته باشید. باید مشخص کنید که قصد خرید دستگاه کپی با عملکرد لیزری یا جوهر افشان را دارید. زیرا دستگاه های چاپ و کپی از دو روش لیزری و جوهر افشان برای چاپ استفاده می کنند.


تفاوت هایی بین روش لیزری و جوهر افشان وجود دارد. بهتر است بدانید که دستگاه های لیزری از دقت و کیفیت بالاتری نسبت به جوهر افشان برای چاپ برخوردار هستند. به طوری قادر هستند کوچکترین جزئیات و موارد ریز را به نمایش بگذارند.


در مقابل دستگاه کپی های جوهر افشان کیفیت پایین تری دارند. بنابراین انتخاب هر کدام از این دستگاه ها به دقت و کیفیت مورد نظر شما بستگی دارد. در صورتیکه کیفیت بالای چاپ برای شما اهمیت دارد بهتر است دستگاه لیزری مانند توشیبا استودیو 182 را انتخاب کنید.


یکی دیگر از نکات موقع خرید دستگاه کپی ابعاد و اندازه دستگاه است. در موارد بسیاری دستگاه کپی آنقدر بزرگ است که فضای بسیار زیادی از اتاق را اشغال می کند. در مقابل دستگاه کپی آنقدر کوچک است که قادر به پاسخگویی حجم کاری شما نخواهد بود. بنابراین دستگاه کپی مناسب می باشد که قابل حمل بوده و فضای کمی از محیط کاری را اشغال کند در عین حال بتواند نیازهای شما را رفع و رجوع کند.


توشیبا استودیو 182 با ابعاد مناسب در عین شکیل و زیبا بودن قادر است حجم کاری بالای مورد نیاز شما را برآورده کند. خرید این دستگاه جمع و جور با این کارایی بالا بسیار مناسب می باشد.


مساله مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه کپی باید به آن توجه داشته باشید ویژگی های جانبی دستگاه می باشد. می توان گفت ویژگی های جانبی دستگاه ارتباط مستقیمی با نیازها و کاربری شما دارد. بهتر است بدانید که علاوه بر ویژگی ها و قابلیت هایی از قبیل اسکن و پرینت در بسیاری از مدل های دیگر ممکن است ویژگی هایی مانند پانچ یا دوخت، حافظه داخلی، صفحه نمایش لمسی، ویژگی های امنیتی، قابلیت ارتباط های چندگانه از راه های مختلف و غیره وجود داشته باشد.

توشیبا استودیو 182

زیراکس wc5755

زیراکس WC5755 نیز همچون سایر دستگاه های گروه work center زیراکس، یک دستگاه چندکاره می باشد. دستگاه چندکاره ای که یک انتخاب بسیار عالی برای کارگروه های شلوغ است. کاربری فوق العاده راحت در عین امکاناتی که بسیار بیشتر از مدل ها و دستگاه های مشابه می باشند. در ادامه این مقاله به معرفی این ماشین اداری چندکاره خواهیم پرداخت.


کلیات ویژگی های دستگاه

پیشوند نام دستگاه همه کاره زیراکس wc5645 به معنای WorkCenter می باشد. از این جهت این دستگاه یک همه کاره به تمام معنا به شمار می رود. شما قابلیت ذخیره و یا به اشتراک گذاشت مستقیم اسکن ها را دارید. همچنین می توانید مستقیما اسکن های تصویر برداری شده توسط دستگاه را بدون واسطه توسط خود دستگاه فکس کنید. یکپارچگی بین قسمت های مختلف، کاملا محسوس، رضایت بخش و کارآمد می باشد.


دو مجموعه دو رقمی بعدی نیز به ترتیب به سری ساخت (سری ساخت خانواده 57) و سرعت خروجی کپی دستگاه اشاره دارد (که در این مدل 55 برگ بر هر دقیقه می باشد و در هم خانواده های دیگرش این سرعت از 35 آغاز و به 55 می رسد).


پیکربندی دستگاه

سازنده دستگاه یعنی شرکت معروف زیراکس که نیازی به معرفی ندارد از یک طراحی جمع و جور، شیک و الهام بخش استفاده کرده است. ابعاد دستگاه با توجه به بار کاری متوسط کمی بزرگ، و با توجه به همه کاره بودن کاملا معقول و مناسب است. 955*650*1140 میلی متر فضایی است که شما باید برای قرار دادن زیراکس WC5755 لحاظ کنید. اندازه ای که کاملا مشابه با گروه 56 می باشد.


در قسمت جلویی دستگاه کنترل پنل و صفحه فرمان دهی به دستگاه مشاهده می شود که متشکل از یک صفحه نمایش لمسی رنگی جذاب به منظور نشان دادن اوضاع فرآیند های داخل دستگاه می باشد. در کنار آن نیز یک منگنه قدرتمند مکانیکی قرار دارد که می تواند تا 50 برگ را نیز منگنه کند.


پایین تر از کنترل پنل نیز سینی ها و کشوهای ورودی دستگاه دیده می شود. سینی خود دستگاه گنجایش 3600 برگ کاغذ را دارد که به نوبه خود و در مقایسه با بسیاری از مدل های دیگر که عمدتا گنجایش 1000 برگ را دارند بی نظیر است.

زیراکس wc5755

زیراکس wc5645

زیراکس wc5645 یک دستگاه چندکاره مخصوص کلاس کاری متوسط می باشد. این دستگاه کارهای اسکن، کپی ، پرینت و فکس را در نهایت سرعت انجام می دهد. ویژگی هایی که از این دستگاه در نگاه اول جلوه می کند سرعت راضی کننده، هزینه های کم نگهداری و آسودگی خاطر از بابت امنیت فوق العاده دستگاه می باشد. اگر به دنبال دستگاهی هستید که به همه نحو پاسخگوی نیاز های کارگروه شلوغ شما باشد، از شما دعوت می کنیم تا با wc5645 بیشتر آشنا شوید.


کلیات ویژگی های دستگاه

پیشوند نام دستگاه همه کاره زیراکس wc5645 به معنای WorkCenter می باشد. از این جهت این دستگاه یک همه کاره به تمام معنا به شمار می رود. شما قابلیت ذخیره و یا به اشتراک گذاشت مستقیم اسکن ها را دارید. همچنین می توانید مستقیما اسکن های تصویر برداری شده توسط دستگاه را بدون واسطه توسط خود دستگاه فکس کنید. یکپارچگی بین قسمت های مختلف، کاملا محسوس، رضایت بخش و کارآمد می باشد.


دو مجموعه دو رقمی بعدی نیز به ترتیب به سری ساخت (سری ساخت خانواده 56) و سرعت خروجی کپی دستگاه اشاره دارد (که در این مدل 45 برگ بر هر دقیقه یم باشد و در هم خانواده های دیگرش این سرعت از 32 آغاز و به 55 می رسد).


پیکربندی دستگاه

سازنده دستگاه یعنی شرکت معروف زیراکس که نیازی به معرفی ندارد از یک طراحی جمع و جور، شیک و الهام بخش استفاده کرده است. ابعاد دستگاه با توجه به بار کاری متوسط کمی بزرگ، و با توجه به همه کاره بودن کاملا معقول و مناسب است. 955*650*1140 میلی متر فضایی است که شما باید برای قرار دادن زیراکس wc5645 لحاظ کنید.


در قسمت جلویی دستگاه کنترل پنل و صفحه فرمان دهی به دستگاه مشاهده می شود که متشکل از یک صفحه نمایش لمسی جذاب به منظور نشان دادن اوضاع فرآیند های داخل دستگاه می باشد. در کنار آن نیز یک منگنه قدرتمند مکانیکی قرار دارد که می تواند تا 50 برگ را نیز منگنه کند.


پایین تر از کنترل پنل نیز سینی ها و کشوهای ورودی دستگاه دیده می شود. سینی خود دستگاه گنجایش 3600 برگ کاغذ را دارد که به نوبه خود و در مقایسه با بسیاری از مدل های دیگر که عمدتا گنجایش 1000 برگ را دارند بی نظیر است.

زیراکس wc5645

ریکو آفشیو mp 2000

ریکو آفیشیو mp2000 یکی از دستگاه های کپی کلاس کاری متوسط است. این دستگاه کپی برای انجام کسب و کارهای متوسط مناسب می باشد. منظور از کسب و کار در اندازه متوسط انجام کپی ‌های متعدد در لحظه است نه انجام دادن پروژه‌های سنگین و طولانی. این مدل دستگاه کپی به جهت مقرون به صرفه، سریع و راحت بودن یک انتخاب بسیار مناسب به شمار می‌رود.


چگونگی تشخیص دستگاه های استوک و آکبند

در صورتیکه قصد خرید دستگاه فتوکپی داشته باشید متوجه انواع دستگاه های کپی موجود در بازار خواهید شد. این دستگاه ها به صورت آکبند، کارکرده یا استوک و بازسازی شده در بازار موجود هستند. این دستگاه ها هر کدام ویژگی ها و قیمت های مخصوص به خود را دارند.


ممکن است خریدار در نگاه اول دستگاه استوک را به عنوان یک دستگاه بی کیفیت و مستهلک ببیند. از طرفی فروشندگان متقلب دستگاه های بسیار قدیمی و مستهلک را به عنوان دستگاه استوک جا می زنند. در صورتیکه دستگاه استوک دستگاهی می باشد که بسیار کم کارکرده و جدید است.


در اینجا به موارد تخصصی تری جهت تشخیص دستگاه های استوک،  مستهلک یا خراب و آکبند اشاره می کنیم. بهتر است بدانید که هر دستگاه دسته دومی استوک محسوب نمی شود.


نکات مهم تشخیص دستگاه های استوک

یکی از نکات مهم در رابطه با دستگاه های استوک این است که قطعات دستگاه بعد از مدتی احتیاج به تعویض دارند. برای مثال هیتر دستگاه بعد از کارکرد 300 هزار برگه، امیج دستگاه بعد از 50 هزار برگه و تراسفر دستگاه بعد از کارکرد 400 هزار برگه احتیاج به تعمیر یا تعویض دارند.


بنابراین دستگاه های برقی از جمله مدل های مختلف دستگاه های فتوکپی مانند ریکو آفیشیو mp2000 بعد از مدت زمان معینی احتیاج به تعمیر و سرویس قطعات دستگاه خواهند داشت. شرکت سازنده این دستگاه ها قطعات از کار افتاده را با قطعات نو جایگزین می کنند.


دستگاه کپی که سرویس نشده باشد قطعات آن پیچ های یکسانی دارد اما اگر دستگاه تعمیر یا تعویض شده باشد ممکن است پیچ های ناهماهنگی را بر روی دستگاه مشاهده کنید. بنابراین لازم است موقع خرید دستگاه ریکو آفیشیو mp2000 پشت دستگاه را باز کنید پیچ ها و قطعات داخلی آن را بررسی کنید. در صورتیکه پیچ ها یکسان و قطعات دستگاه قدیمی بودند یعنی دستگاه سرویس نشده است.


یکی دیگر از نکات موقع خرید دستگاه استوک این است که آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. لازم به ذکر است که فروشگاه اگر یک یا دو مدل از دستگاه کپی مورد نظر شما را داشته باشد امکان خرابی دستگاه زیاد می باشد. بنابراین بهتر است از فروشگاه هایی که خود وارد کننده این دستگاه ها هستند و انواع مختلفی از این دستگاه ها را دارند خریداری کنید. در اینصورت می توانید با اطمینان کاملی از کیفیت و سلامت دستگاه کپی نسبت به خرید آن اقدام کنید.